DELOREAN
Digital, Fullservice|10 – 24 MKR
Vinnare av Årets Byrå 2024 – Digital
Delorean deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Deloreans studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 9,1 på en tiogradig skala:
- Kunskap om kundens verksamhet/affär
- Strategisk kompetens
- Digital kompetens
- Proaktivitet
- Engagemang
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
Förtroendeingivande och argumenterande, följsam men ändå ifrågasättande när det behövs, vilket uppskattas!!
Tycker delorean är mycket proaktiva och tänker inte bara på en lösning här och nu, utan även en hållbar lösning.
KUND OM STRATEGISK KOMPETENS OCH PROAKTIVITET
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Deloreans Nöjd Kund Index placerar sig över bransch- och kategorinivå.
Exempel på områden som placerar sig över bransch- och kategorimedel är kunskap om kundens verksamhet/affär, kunskap om kundens bransch, strategisk kompetens, kreativitet, digital kompetens, proaktivitet, engangemang, projektledning, affärsnytta och effekt för pengarna.
Med ett genuint intresse och stor förståelse för vår komplexa organisation tog de sig an uppgiften och levererade över förväntan.
KUND OM SYNPUNKTER PÅ INKÖPTA TJÄNSTER
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +92. Ett utmärkt värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: pålitliga, professionella, drivna, kompetens, kvalitet och teamkänsla.
Sagt om byråns styrkor:
Bra kompetens inom de områden som behövs.
Lätta att kommunicera med.
Väldigt bra personlig relation.
Genuint intresse.
Det är i deras DNA att vara proaktiva.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.